Címke: „fejezet”

Találatok száma: 7

magazin

Forgatókönyv-iskola 3. - Karakterológia

Az előző részt ott fejeztük be, hogy mielőtt egy sort is leírnánk a konkrét forgatókönyvből szükségünk van egy jól megkomponált történetre, storyra,…

tovább

magazin

Forgatókönyv-iskola 2. - Story

A bevezető óra után akkor vágjunk bele. Reméljük, hogy mindenki történetének most már van backstory-ja. Az igazi kérdés már csak az, hogy story-ja,…

tovább

magazin

Az archiválás

Túl a kamerákon, túl a számítógépen + túl a digitalizáló kártyákon és a szoftvereken. Elérkeztünk a folyamat utolsó állomásához: a kész –…

tovább

magazin

Az utómunkák

A digitális kamera működési elvét már az előző részben ismertettük, ezúttal a képfeldolgozásról lesz szó. Az utómunkálatok számítógépen történnek.…

tovább

magazin

A digitális filmezés alapjai

Thomas Winterberg, Abbas Kiarostami, Lars von Trier, Mike Figgis, és még sokan. Mi a közös bennük? A digitális technika. Mindannyian videóra…

tovább

magazin

Forgatókönyv-iskola 1. - Bevezetés, Struktúra, Backstory

A forgatókönyvírás szakma. Egy szakma, amely tanulható és mégse tanítják Magyarországon. Márpedig a magyar film igazi rákfenéje, nem a pénz, hanem a…

tovább

magazin

A  mozgókép tankönyvsorozat

A Korona Kiadó mozgókép-és médiaismeret tankönyvcsaládjának Hartai László és Muhi Klára szerzők jegyezte újabb sorozata 2002 őszén-2003 telén…

tovább

És mi van Tomival?

Az alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba

Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?

Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül

Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje

a teljes dosszié

BIFF 2024

Október 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.

Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál

Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en

A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál

a teljes dosszié
 
hirdetés

Fekete pont

Szimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.

Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle

Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak

Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor

a teljes dosszié

Rendezőnők a magyar filmtörténetben

Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.

Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő

Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők

Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben

a teljes dosszié
 
hirdetés
 
A gatya, az gatya! GATYA! GATYA! GATYA!

Esőember

Oszd meg! Az összes idézet